Winkelcentrum Blerick zoekt winkeliers
Met een nieuwe campagne richten centrummanager Sjoerd van Heijster en de Blerickse winkeliers zich eens niet op toekomstige kopers. De focus ligt op het verleiden van ondernemers om ook een winkel in Blerick te openen.
'Er wordt hard gewerkt aan het Blerickse koopcentrum. Er liggen mooie plannen en verschillende eigenaren zijn bezig met het opknappen van hun panden. De Kloosterstraat ligt er straks piekfijn bij, dan moeten wij er ook voor zorgen dat al die winkels gevuld zijn', zegt de Blerickse centrummanager Sjoerd van Heijster.
Gezellig
Met een campagne van zes weken moet er dus invulling voor de leegstaande winkelpanden komen. 'Het gaat erom dat we weer aandacht vestigen op dat Blerickse centrum en natuurlijk hopen we op deze manier een aantal ondernemers te trekken.' Een hoofdrol in de campagne is weggelegd voor de huidige Blerickse winkeliers, zoals Ingrid Teluy. 'Waarom een ondernemer zich in Blerick zou moeten vestigen? Omdat het hier gezellig ondernemen is met een leuke enthousiaste club mensen. Dat zul je niet zo snel ergens anders vinden', zegt Teluy.
Oekraïne
De campagne wordt gevoerd onder de Blerickse kleuren. Niets mis mee natuurlijk, al was dat wel even een dingetje. Blerick doet het immers met dezelfde kleuren als Oekraïne. 'Op het moment dat we de campagne dit voorjaar wilden starten kregen we te maken met de oorlog in Oekraïne. Toen hebben we besloten de campagne even uit te stellen. Maar goed, de Blerickse kleuren zijn nu eenmaal de Blerickse kleuren. We moeten ook uitgaan van onze eigen kracht dus zijn we de campagne nu alsnog begonnen', zegt Van Heijster.