Week tegen Eenzaamheid: kop koffie met een onbekende
In de Week tegen Eenzaamheid verzorgen meerdere Venlose organisaties samen de campagne Steljevoor. Doel is om onbekenden met elkaar in gesprek te brengen.
De initiatiefnemers hopen dat inwoners wat meer oog voor elkaar krijgen zodat mensen zich minder alleen gaan voelen.
Koffiekar
Steljevoor is een initiatief van de NS en Prorail, in Venlo werken onder meer de GGD, Resto VanHarte, Incluzio en de S.O.B. mee. De campagne is gebaseerd op het principe ‘eentje voor jezelf en eentje om weg te geven’. Bij een koffiekar die komende maand op meerdere plekken in de gemeente staat, krijgen mensen twee koppen koffie (of thee): de ene voor jezelf, de tweede om weg te geven aan een onbekende.
Plekken
De aftrap van Steljevoor is op donderdag 28 september van 10.00 tot 12.00 uur bij het station in Venlo. De koffiekar staat daarna ook op de markt in Tegelen (30 september), de markt in Velden (6 oktober), de markt in Blerick (6 oktober) en op het Flujasplein (12 oktober).
Tijdens de Week tegen Eenzaamheid worden in het hele land activiteiten georganiseerd die eraan moeten bijdragen dat mensen zich meer met elkaar verbonden voelen. Dat kan helpen om eenzaamheid te overwinnen.