VVV moet in 2025 weer structureel in de Eredivisie spelen
VVV wil binnen drie seizoenen terugkeren op het hoogste niveau. 'We willen terug naar de Eredivisie, om daar ook zo lang mogelijk in te blijven acteren.'
Die doelstelling stelt de club in het strategisch strijdplan Same Nao Baove. In het plan behandelt VVV vijf verschillende 'bouwstenen', te weten voetbal, organisatie, economisch, stadion en maatschappelijk.
Voetbal
Momenteel is VVV een subtopper in de Keuken Kampioen Divisie. En dat is met het oog op de financiële situatie van de club niet zo gek. Om daar verandering in te brengen wil de club met het strategisch strijdplan een nieuwe weg inslaan. 'Daarvoor is verdere ontwikkeling op meerdere vlakken cruciaal. Zo is het een belangrijk doel om gemiddeld over een periode van drie seizoenen een positief resultaat te behalen qua transferinkomsten', schrijft de club in het plan. 'Same Nao Baove laat zien dat we ambities hebben. We zijn veerkrachtig en willen groeien. Samenwerken is cruciaal om van verandering een succes te maken. Dat kunnen we niet alleen.'
Organisatie
Om de ambities te kunnen nastreven zullen de inkomsten volgens de club omhoog moeten en zal er waar mogelijk bespaard moeten worden. 'Daar waar kosten nodig zijn om inkomsten te kunnen blijven garanderen en/of verhogen, zullen deze gehandhaafd blijven of gemaakt worden. Via een uit te werken investeringsplan wordt de strategie bepaald voor de verkoop van beschikbare aandelen.' VVV stelt dat het veranderen van het huidige financiële model nodig is om uit te kunnen groeien tot een structurele speler in de Eredivisie.
Economisch
VVV hamert ook in de toekomst op het belang van de regio en de samenwerking met onderwijsinstellingen. Daarnaast gaat de club op zoek naar nieuwe verdienmodellen om tot hogere inkomsten te komen. 'We zetten in op zakelijke omzetgroei via herijking van het bestaande sponsormodel en inzet op activaties van partnerships en nieuwe verdienmodellen. Deze vorm van inkomsten zullen echter meer inspanningen en organisatiekracht vragen en zijn sterk afhankelijk van onder meer een kwalitatieve fan-database en sterke communicatie.'
Stadion
De eventuele komst van een nieuw stadion is nog altijd een veelbesproken onderwerp onder de VVV-supporters. Wie hoopte daarover meer duidelijk te krijgen in het strategisch plan komt bedrogen uit. ‘Aangezien realisatie van een (ver)nieuw(d) stadion nog enkele jaren op zich laat wachten, is maximalisatie van de stadionbezetting in de huidige stadionsituatie ondanks alle beperkingen noodzakelijk. Optimaliseren van sfeer, beleving en faciliteiten is hiervoor cruciaal. We onderzoeken kansrijke nieuwe locaties voor een wedstrijdstadion en onderzoeken de potentie en mogelijkheden voor vernieuwbouw potentie van De Koel.’
Maatschappelijk
Naast de aandacht voor de VVV Foundation en de Kidsclub wil VVV meer toenadering zoeken tot de diverse supportersgroepen. 'De komende jaren willen we de contacten met deze groepen intensiveren en hen ook actiever betrekken bij de ontwikkeling van de club.'